قانونگذاران تگزاس استانداردهای جدیدی را برای ممنوع کردن کتاب ها از مدارس برای محتوای جنسی تعیین کردند


آستین، تگزاس (AP) – تگزاس استانداردها و رتبه‌بندی‌های جدیدی را برای مطالب غیراخلاقی جنسی تعیین می‌کند تا کتاب‌ها را از کتابخانه‌های مدارس عمومی و مدارس منشور ممنوع کند، طبق لایحه‌ای که اواخر شب سه‌شنبه توسط مجلس سنای ایالت تصویب شد و به فرماندار جمهوری‌خواه گرگ فرستاده شد. ابوت

اقدام تگزاس آخرین تلاش برای ممنوعیت یا تنظیم مطالب خواندن در ایالت های محافظه کار در سراسر کشور است. منتقدان می‌گویند استانداردهای تعیین‌شده در لایحه تگزاس بسیار مبهم هستند، کتاب‌هایی را که نامناسب نیستند به گیر می‌اندازند، و اینکه مطالبی که با موضوع LGBTQ+ سروکار دارند احتمالاً هدف ممنوعیت قرار می‌گیرند.

لایحه تصویب شده توسط قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان، «مطالب صریح جنسی» را به عنوان هر چیزی که شامل توضیحات، تصاویر یا صوتی است که رفتار جنسی را به تصویر می‌کشد، غیر مرتبط با برنامه درسی مدرسه تعریف می‌کند و آن را از کتابخانه‌های مدارس منع می‌کند.

این لایحه از کمیسیون کتابخانه و آرشیو ایالتی می‌خواهد استانداردهایی را که مدارس باید هنگام خرید کتاب رعایت کنند و یک سیستم رتبه‌بندی که برای محدود کردن یا ممنوع کردن برخی مطالب استفاده می‌شود، اتخاذ کند.

سناتور آنجلا پکستون، یک جمهوری‌خواه، حامی لایحه گفت: «آنچه در مورد آن صحبت می‌کنیم، مطالب صریح جنسی است… که جلوی چشم بچه‌ها نیست. “آنها نباید آن را در کتابخانه مدرسه خود پیدا کنند.”

ابوت، یک جمهوری‌خواه، قبلاً به کمپین قانون‌گذار سابق جمهوری‌خواه برای بررسی استفاده از کتاب‌ها در مدارس که موضوعات نژاد، هویت جنسیتی و گرایش جنسی را پوشش می‌دهند، پیوست. این تحقیق شامل فهرستی از بیش از 800 کتاب بود.

در ماه آوریل، رهبران یک شهرستان روستایی تگزاس در مرکز تگزاس، به جای پیروی از دستور قاضی فدرال مبنی بر بازگرداندن کتاب‌ها به قفسه‌ها با موضوعاتی از جنسیت نوجوانان و جنسیت گرفته تا تعصب و نژاد، به فکر بستن سیستم کتابخانه‌های عمومی خود بودند.

بر اساس مصوبه سه شنبه شب، فروشندگان کتاب باید کتاب ها را بر اساس تصاویر یا ارجاع به جنسیت رتبه بندی کنند. مطالب «مرتبط با جنسی» که جنسیت را توصیف یا به تصویر می‌کشد، اما بخشی از برنامه درسی مورد نیاز مدرسه است، می‌تواند با اجازه والدین بررسی شود.

اگر مطالب توهین آمیز تلقی شود و بخشی از برنامه درسی مورد نیاز نباشد، کتابی به عنوان “صراحت جنسی” رتبه بندی می شود. آن کتاب ها از قفسه های کتاب های مدرسه حذف خواهند شد.

مقامات ایالتی رتبه‌بندی فروشندگان را بررسی می‌کنند و اگر آن را نادرست بدانند، می‌توانند درخواست تغییر رتبه‌بندی کنند. مناطق مدرسه و مدارس منشور ثبت نام آزاد از قرارداد با کتابفروشانی که از رعایت آنها سر باز می زنند منع خواهند شد.

آسوشیتدپرس


دیدگاهتان را بنویسید