آشوبگر که با سناتور مواجه شد بیش از 4 سال زندان می گیرد


یک مرد مریلند وابسته به گروه افراطی Proud Boys روز دوشنبه به بیش از چهار سال زندان به دلیل یورش به ساختمان کنگره آمریکا محکوم شد، جایی که مقامات می گویند که او با چاک شومر، رهبر دموکرات سنا، در حالی که جزئیات امنیتی مسلح او رهبری دموکرات نیویورک را رهبری می کرد، مواجه شد. به ایمنی

به گفته دادستان فدرال، جاشوا پرویت، 40 ساله، یکی از معدود آشوبگران کنگره بود که در جریان حمله 6 ژانویه 2021 توسط گروهی از حامیان دونالد ترامپ، رو در رو با یکی از اعضای کنگره قرار گرفت.

الکسیس لوب، دستیار دادستان ایالات متحده در نامه ای نوشت: “با یک نگاه به پرویت، رهبر جزئیات امنیتی سناتور شومر بلافاصله تهدید را دید و سناتور 70 ساله را به داخل راهرو هل داد و مجبور شد مسیر تخلیه خود را با یک سکه تغییر دهد.” تشکیل دادگاه قبل از جلسه روز دوشنبه

به گفته بیل میلر، سخنگوی دفتر دادستانی ناحیه کلمبیا، قاضی منطقه ایالات متحده، تیموتی کلی، پرویت را به چهار سال و هفت ماه حبس و پس از آن سه سال آزادی تحت نظارت محکوم کرد.

دادستان ها برای پرویت، ساکن سیلور اسپرینگ، ساکن مریلند که به عنوان بارمن و مربی شخصی کار کرده است، به پنج سال زندان توصیه کرده بودند. آنها او را به عنوان یک عضو مشتاق Proud Boys توصیف کردند که چهره ترسناکش او را به یک “کارجوی ایده آل” برای گروه در 6 ژانویه تبدیل کرد.

رهبر اطلاعات امنیتی شومر به FBI گفت که رویارویی آنها با پرویت لحظه ای دلخراش و فراموش نشدنی بود. اعضای جزئیات گفتند که پرویت در حال پیشروی بود و تنها چند ثانیه از رسیدن به شومر فاصله داشت که جزئیات امنیتی برگشت و با سناتور از آسانسور دور شد و از رمپ عقب رفت.

«در انتهای سطح شیب دار، مأموران درها را بستند و قفل کردند. جزئیات امنیتی و (شومر) یک مسیر تخلیه ثانویه را دنبال کردند. لوب نوشت: هنگامی که درها بسته شد، پرویت برگشت و گام هایش را عقب رفت.

به گفته دادستان، پرویت و سایر افراد بالقوه و استخدام شده در بخش محلی Proud Boys اغلب از ارتباطات رمزگذاری شده برای بحث در مورد حمله به ساختمان کنگره، جنگ داخلی و رویارویی با پلیس استفاده می کردند. آنها گفتند پرویت می خواست کنگره را از تأیید رأی الکترال کالج در 6 ژانویه باز دارد.

او شخصاً یک سناتور 70 ساله را مجبور کرد که نامزد شود و راه دیگری به سوی امنیت پیدا کند. لوب نوشت: در میان همه آشوبگرانی که به کاپیتول یورش بردند، این یک تمایز بدنام است.

وکیل مدافع رابرت جنکینز جونیور گفت هیچ “شواهد مستقیمی” وجود ندارد که پرویت با اعضای Proud Boys برای حمله به کاپیتول هماهنگ شده باشد. پرویت با اتهام توطئه روبرو نشد.

جنکینز نوشت: «او اعتراف می‌کند که با آشکار شدن وقایع، آقای پرویت تحت تأثیر احساسات و باور واقعی‌اش مبنی بر اینکه نتایج انتخابات با تقلب آلوده شده است، غرق شد. او به دنبال مجازات سه سال زندان برای پرویت بود.

یادداشت 10 صفحه ای محکومیت جنکینز به برخورد پرویت با شومر که اکنون رهبر اکثریت سنا است، نمی پردازد.

گاوین مک اینز، یکی از بنیانگذاران Vice Media، Proud Boys را در سال 2016 تأسیس کرد. اعضای گروه آن را یک باشگاه مردانه نادرست سیاسی برای “شوونیست های غربی” می نامند. قبل از شورش کاپیتول، آنها بیشتر به خاطر درگیری خیابانی با فعالان ضد فاشیست در تجمعات و اعتراضات شناخته می شدند.

ده ها تن از رهبران، اعضا و همکاران Proud Boys به جنایات مربوط به شورش کنگره متهم شده اند. برخی، از جمله هنری «انریکه» تاریو، رئیس سابق ملی پسران مغرور، به توطئه فتنه‌انگیز متهم شده‌اند که به گفته مقامات، توطئه‌ای برای مخالفت اجباری با انتقال قانونی قدرت ریاست جمهوری بوده است.

دادستان ها پرویت را “نماد تک نفره اوباش خشمگین در کنگره آن روز” نامیدند. به گفته دادستان، بسیاری از افسران پلیس که در روز 6 ژانویه از کاپیتول محافظت می کردند، از او به عنوان یک محرک یاد می کردند.

پرویت با پوشیدن یک دستکش تاکتیکی با بند بند و یک تی شرت بریده با آرم «مجازبر» – ضدقهرمانی که به دلیل اجرای عدالت بیدار خشونت آمیز شهرت دارد – انتخاب حساب شده ای برای استفاده از ظاهر پر ماهیچه خود برای برقراری ارتباط با پلیس انجام داد. لوب نوشت که آنها با یک فرد خطرناک روبرو شدند.

پرویت در روز شورش مشروط بود و مانیتور مچ پا پوشیده بود. او ابتدا در شب 6 ژانویه به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد توسط شهردار واشنگتن دی سی دستگیر شد.

پرویت در ماه ژوئن به اتهام ممانعت از روند رسمی، جلسه مشترک کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر ترامپ، رئیس جمهوری خواه، اعتراف کرد.

بیش از 860 نفر به دلیل رفتارشان در 6 ژانویه به جنایات فدرال متهم شده اند. تقریباً 400 نفر از آنها پس از محاکمه به گناه خود اعتراف کرده اند یا محکوم شده اند. بیش از 240 متهم شورش در کنگره محکوم شده اند که تقریباً نیمی از آنها از هفت روز تا بیش از هفت سال حبس دارند.

مایکل کانزلمن، آسوشیتدپرس


دیدگاهتان را بنویسید