FTC کارگزار داده را به فروش داده های حساس موقعیت مکانی متهم می کند


واشنگتن (AP) – تنظیم کننده های فدرال از یک کارگزار داده شکایت کرده اند که آنها را به فروش داده های موقعیت جغرافیایی حساس از میلیون ها دستگاه تلفن همراه متهم می کند، اطلاعاتی که می تواند برای شناسایی افراد و ردیابی حرکت آنها به و از مکان های حساس، از جمله کلینیک های بهداشت باروری، پناهگاه های بی خانمان استفاده شود. و عبادتگاه ها

کمیسیون تجارت فدرال روز دوشنبه از شرکت کوچاوا مستقر در آیداهو در بحبوحه بحث اتهامی در مورد حریم خصوصی افرادی که ممکن است به دنبال حکم دادگاه عالی در ژوئن مبنی بر پایان دادن به حمایت های قانون اساسی از سقط جنین، به دنبال سقط جنین باشند، شکایت کرد. اگرچه این اولین موردی نیست که FTC علیه یک کارگزار داده مطرح می کند، کارشناسان می گویند این اولین موردی است که شامل داده های مراقبت های بهداشتی و ارجاع به کلینیک های بهداشت باروری است.

جف چستر، مدیر اجرایی مرکز دموکراسی دیجیتال، یک گروه حامی حریم خصوصی، درباره اقدام FTC گفت: “این به طور بالقوه یک معامله بزرگ است.” “آنها یک چوب در زمین گذاشته اند.”

صنعت کارگزاری داده، که داده‌های مکان را از تلفن‌های همراه جمع‌آوری، می‌فروشد یا معامله می‌کند، پس از تصمیم دادگاه عالی، تحت نظارت بیشتر کنگره و قانون‌گذاران قرار گرفته است. قانون‌گذاران از مدیران ارشد شرکت‌های فناوری بزرگ و همچنین کارگزاران داده‌های کوچکتر خواسته‌اند که اطلاعاتی درباره نحوه کار با داده‌های موقعیت مکانی مصرف‌کنندگان از تلفن‌های همراه و اقداماتی که برای محافظت از حقوق حریم خصوصی افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد سقط جنین هستند، انجام داده‌اند.

FTC در این ماه اعلام کرد که به دنبال تدوین قوانینی برای مقابله با آنچه که نظارت تجاری مضر و امنیت داده‌های ضعیف توسط شرکت‌های فناوری و دیگران می‌باشد، سرکوب می‌کند.

در شکایت خود علیه کوچاوا که در دادگاه فدرال در آیداهو تنظیم شده است، FTC ادعا می کند که با فروش داده های ردیابی، این شرکت به طرف های دیگر امکان می دهد افراد را شناسایی کرده و آنها را در معرض تهدیدات انگ، تعقیب، تبعیض، از دست دادن شغل و حتی خشونت فیزیکی قرار دهد. آژانس به دنبال توقف فروش “داده های حساس موقعیت جغرافیایی” توسط کوچاوا و مجبور کردن شرکت به حذف داده های موقعیت جغرافیایی است که جمع آوری کرده است.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، گفت: «جایی که مصرف کنندگان به دنبال مراقبت های بهداشتی هستند، مشاوره دریافت می کنند یا ایمان خود را جشن می گیرند، اطلاعات خصوصی است که نباید به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته شود. FTC کوچاوا را به دادگاه می کشاند تا از حریم خصوصی افراد محافظت کند و فروش اطلاعات حساس موقعیت جغرافیایی آنها را متوقف کند.

نمایندگان کوچاوا، مستقر در سندپوینت، آیداهو، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند. این شرکت در اوایل این ماه، پس از ارسال شکایت پیشنهادی به کوچاوا که نشان می داد می تواند شرکت را به دادگاه بکشاند، علیه FTC شکایت کرد.

کوچاوا در دادخواست خود ادعای FTC مبنی بر استفاده از داده های آن برای شناسایی افراد و ردیابی آنها در مکان های حساس را رد کرد. این شرکت همچنین اظهار داشت که برخلاف ادعاهای FTC، از کنترل های فنی استفاده می کند تا مشتریان خود را از شناسایی افراد یا ردیابی آنها در مکان های حساس منع کند.

مارسی گوردون، آسوشیتدپرس


دیدگاهتان را بنویسید