تاتوم امتیاز 33 را به ثمر رساند، سلتیکس با برتری 116 بر 99 در بازی 4، حذف را متوقف کرد.


میامی (AP) – بوستون سلتیکس با 9 شکست در اوایل کوارتر سوم، شکست 3-0 در سری، می دانست که فصل آنها کاملاً در آستانه است.

سه دقیقه بعد همه چیز متفاوت به نظر می رسید.

جیسون تیتوم 33 امتیاز و 11 ریباند به دست آورد، جیلن براون 17 امتیاز به دست آورد و سلتیکس با فرار در نیمه دوم از حذف در فینال کنفرانس شرق جلوگیری کرد و در بازی 4 سه شنبه شب با نتیجه 116 بر 99 میامی هیت را شکست داد.

تاتوم گفت: «ما فقط سعی می‌کردیم فصل خود را نجات دهیم.

آنها قطعا راهی برای این کار پیدا کردند. دو تفاوت بزرگ: برتری 30 امتیازی برای سلتیکس در پرتاب 3 امتیازی، و دوی 18-0 در آن جهش سه دقیقه ای و کوارتر سوم که بازی را تغییر داد و – آنها امیدوارند – ممکن است در نهایت سری را تغییر دهند.

جو مازولا، مربی سلتیکس گفت: “ما نمی توانیم آرامش داشته باشیم.” ما باید همان سطح از شدت، همان طرز فکر، همان تمرکز را در بازی بعدی حفظ کنیم.”

دریک وایت 16 امتیاز، گرانت ویلیامز 14، آل هورفورد 12 امتیاز و مارکوس اسمارت 11 امتیاز برای سلتیکس به ثمر رساندند، که همچنان 3-1 این سری را دنبال می کنند – اما آن را برای بازی 5 در روز پنجشنبه به بوستون بازگرداند.

جیمی باتلر گل 29 را برای میامی به ثمر رساند که در یک کشش 14 دقیقه ای با نتیجه 48-22 پیشی گرفت و بازی – و شاید سری – را کاملاً تغییر داد. بوستون همچنین اگر بتواند این مجموعه را تمدید کند، بازی 7 را نیز در کف خود خواهد داشت.

تیتوم گفت: «امشب ما با سرعت و هدف بازی کردیم. «ما در حال توقف بودیم. در حال انتقال بودیم. می‌بینید که لایی‌آپ‌ها و پرتاب‌های آزاد وارد می‌شوند، پرش‌ها خیلی راحت‌تر به نظر می‌رسند.”

گیب وینسنت 17 گل برای میامی، کالب مارتین 16 و بام آدبایو 10 گل به ثمر رساند.

هیچ تیمی در تاریخ NBA تا به حال با شکست 3-0 در یک سری بهترین از هفت بازی موفق نشده است. 150 نفر تلاش کرده اند، 150 نفر شکست خورده اند.

اما سلتیکس به خود امید داد.

مازولا گفت: «ما واقعاً انتخابی نداریم. این کار یا بمیر است. باید به هم بچسبیم.»

هیت در کوارتر ابتدایی با 9 امتیاز برتری داشت، در اکثر نیمه اول برتری را حفظ کرد و زمانی که مکس استروس در اوایل کوارتر سوم با یک پرتاب 3 امتیازی به هم متصل شد، بار دیگر با 9 امتیاز پیش بود.

آن لحظه ای بود که فصل بوستون در خطر بود.

و سلتیکس پاسخ داد – با قاطعیت.

بازی 18-0 بوستون را از 9 به 9 کاهش داد، یک چرخش بزرگ که 3 دقیقه و 3 ثانیه طول کشید. سلتیکس 6 از 7 از زمین در طول دوندگی، 4 از 4 از محدوده 3 امتیازی بود، تاتوم 9 امتیاز از 18 امتیاز را به دست آورد و درست مانند مدافع عنوان قهرمانی شرق – که در سال گذشته سه بازی پلی آف را در زمین خانگی میامی برد. پلی آف – دوباره شروع شد.

آدبایو گفت: “ما همیشه می گوییم آخرین چیزی که به دست می آید سخت ترین است.” می‌دانستم که ناامید خواهند شد.»

میامی در اواخر سومین مسابقه به چهار امتیاز رسید، اما یک جهش برق آسای دیگر توسط سلتیکس مشاهده شد – این بار، هفت امتیاز بی پاسخ در 40 ثانیه. برتری بوستون 88 بر 79 بود که پس از پیروزی در کوارتر سوم با نتیجه 38 بر 23، با 21 امتیاز از این امتیاز به امتیاز 3 رسید.

سلتیکس در بقیه راه برتری را حفظ کرد.

اریک اسپولسترا، مربی تیم هیت گفت: «امشب ما را گرفتند. “شما باید به آنها اعتبار بدهید. شکی در آن نیست جای سوالی نیست ما در مورد آن تعجب نمی کنیم. آنها مستحق برد امشب بودند. ما باید دوباره جمع شویم و برای یک فرصت عالی در بوستون آماده شویم.”

نکات

سلتیکس: دومین پرتاب 3 امتیازی شب تاتوم، 220مین بازی او در فصل بعد بود که بیشترین رکورد را در تاریخ پلی آف سلتیکس از پل پیرس پشت سر گذاشت. … آخرین شکست های پیاپی بوستون در ماه می 2021، در اواخر فصل عادی 2020-21 بود. … پرش تیتوم با 9:22 سمت چپ، بوستون را به هفت امتیاز رساند، جهش گرمایی را متوقف کرد – و اولین گل زمینی او در کوارتر چهارم این سری بود.

گرما: وینسنت در اوایل کوارتر چهارم پس از چرخش مچ پای چپ خود را ترک کرد. … میامی برای اولین برد پنج بازی خود در این فصل پیشنهاد داد – نه فصل بعد، کل فصل. طولانی ترین برد پیاپی آن در فصل عادی چهار بازی بود که در ماه دسامبر بازمی گردد.

به روز رسانی قهرمان

گارد حرارتی تایلر هرو، که دست راست خود را در بازی 1 از راند 1 در میلواکی شکست، بریس خود را قطع کرده و تمرینات خود را از سر می گیرد. اسپولسترا گفت: «او در حال شروع این فرآیند است. هیچ جدول زمانی وجود ندارد. اما او پرانتز را در اختیار دارد و می‌تواند هندلینگ توپ و شوت‌زنی انجام دهد.»

CELEB WATCH

در میان افراد مشهور میان جمعیت: بروکس کوئپکا قهرمان PGA (که در بازی 3 سری فینال کنفرانس شرق مقابل کارولینا سه شنبه شب نیز در برد فلوریدا پانترز بود)، سوپر طرفدار NBA جیمی گلدشتاین، هم تیمی های سابق نیویورک یانکیز درک جتر و الکس رودریگز و جرمی پیون بازیگر.

___

AP NBA: https://apnews.com/hub/nba و https://twitter.com/AP_Sports

تیم رینولدز، آسوشیتدپرس























دیدگاهتان را بنویسید