تنها سناتورهای زن کارولینای جنوبی که در برابر محدودیت‌های جدید سقط جنین مقاومت می‌کنند، مورد بحث قرار گرفته است


کلمبیا، اس سی (AP) – سه زن جمهوری خواه در سنای کارولینای جنوبی از دیگر اعضای حزب خود خواستند تا روز سه شنبه یک ممنوعیت 12 هفته ای سقط جنین را تصویب کنند، زیرا آنها یک ماه پس از کمک به رفع ممنوعیت تقریباً کامل، با محدودیت های اضافی مبارزه کردند.

باید دید که آیا ائتلاف موسوم به «خواهر سناتورها» – سه جمهوری‌خواه، یک دموکرات و یک مستقل که تنها زنان در مجلس 46 عضوی هستند – می‌توانند جلوی نسخه جدیدی از لایحه‌ای را بگیرند که به تصویب رسید. سنای ایالت اوایل سال جاری با حمایت برخی از این گروه.

سنا تحت رهبری جمهوری خواهان لایحه ای را مورد بحث قرار داد که اکثر سقط جنین ها را پس از تشخیص فعالیت قلبی توسط سونوگرافی ممنوع می کند، به طور کلی حدود شش هفته و قبل از اینکه اکثر مردم بدانند باردار هستند. اما این پیشنهاد شامل مقررات جدیدی است که هفته گذشته توسط مجلس کارولینای جنوبی تحت سلطه جمهوری‌خواهان در جریان روندی که صدها اصلاحیه از سوی دموکرات‌ها طی دو روز کاهش یافته بود، درج شد.

هر سه زن جمهوری‌خواه در سخنرانی‌های تاول‌زا گفتند پیشنهاد فعلی به زنان فرصت کافی برای تصمیم‌گیری نمی‌دهد و از تغییراتی مانند نیاز به حمایت از کودک در ابتدای بارداری مضحک انتقاد کردند. سناتور جمهوری خواه کاترینا شیلی ممنوعیت 12 هفته ای را به عنوان یک “مصالحه واقعی” تایید کرد.

شیلی و سناتور جمهوری خواه پنری گوستافسون ادعاهایی مبنی بر اینکه آنها مسیحی واقعی نیستند به دلیل مواضع خود عقب نشینی کردند.

ما در مجلس قانونگذاری کارولینای جنوبی خدا نیستیم. ما نمی دانیم در زندگی دیگران چه می گذرد. ما حق نداریم برای شخص دیگری تصمیم بگیریم.»

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان همچنین بخشی از این مصوبه را که به خردسالان اجازه می داد تا هفته 12 بارداری برای سقط جنین از دادگاه درخواست کنند، حذف کردند.

برخی از سناتورها پس از تغییرات، حمایت خود را از این لایحه متوقف می کنند – از جمله دو زن جمهوری خواه که اخیراً در فوریه از ممنوعیت مشابهی در حدود شش هفته حمایت کردند. اما مشخص نیست که آیا تعداد زیادی از جمهوری خواهان با تغییراتی که به شانس تصویب این لایحه لطمه می زند و آن را به دور مذاکرات با مجلس نمایندگان می فرستند، موافق نیستند یا خیر.

سناتور جمهوریخواه سندی سن که از ممنوعیت شش هفته ای حمایت نمی کند، در اوایل این ماه به آسوشیتدپرس گفت: «ما به آنها گفته بودیم، اگر می خواهید تصویب شود، نقطه ویرگول را حرکت ندهید. “آنها تغییرات بسیار بسیار اساسی بودند.”

اگرچه گوستافسون در ماه فوریه به این لایحه رای داد، اما او گفت که مجلس تغییرات “دراماتیک” انجام داده است که او از آنها حمایت نمی کند.

گوستافسون به آسوشیتدپرس گفت: “من می خواهم سقط جنین را محدود کنم و از اتفاقاتی که در ایالت ما می افتد بسیار ناراحت هستم.” اما من اول قانونگذار هستم. من باید به این لایحه نگاه کنم و ببینم چگونه می توان آن را تأیید کرد و چگونه می توان آن را اجرا کرد.»

با این حال، او انتظار دارد که اکثر اعضای حزبش – که دارای 30 کرسی در مجلس است – از این مصوبه در حال حاضر حمایت کنند.

سناتورهای زن روز سه شنبه با تشویق و تشویق ده ها حامی حقوق سقط جنین که در طبقه اصلی تجمع کرده بودند، با هم وارد کاخ ایالتی شدند. هر پنج دکمه‌ای که روی آن‌ها نوشته شده بود «زنان بیشتری را انتخاب کنید».

این هفته چهارمین باری است که از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده، رو علیه وید را در ژوئن 2022 لغو کرد، این اتاق، سقط جنین را انجام می دهد. در جریان فیلیباستر ماه گذشته، این پنج زن از رهبری مرد به دلیل دعوت مکرر به این مناظره انتقاد کردند. در صحبت های متوالی از چاه، آنها گاهی در مورد تغییرات فیزیکی که در طول بارداری رخ می دهد صحبت کردند یا مسائل جداگانه ای را که می خواستند حل کنند برجسته کردند.

15 دموکرات سنا، که علیه هر دو ممنوعیت سقط جنین متحد شده اند، عمدتاً به اکثریت جمهوری خواه اجازه داده اند که این موضوع را بین خود به بحث بگذارند. مخالفان استدلال می کنند که نرخ بالای مرگ و میر مادران در کارولینای جنوبی – با پیامدهای ضعیف تر در میان بیماران سیاه پوست – تحت محدودیت های جدید بدتر می شود.

در حال حاضر سقط جنین تا 22 هفته در کارولینای جنوبی قانونی است، اگرچه سایر مقررات تا حد زیادی دسترسی پس از سه ماهه اول در سه کلینیک این ایالت را مسدود می کنند. اما این قانون در بحبوحه اختلاف نظر جمهوری خواهان در مورد محدودیت دسترسی که اخیراً به سمت حل و فصل حرکت کرده است، بدون تغییر باقی مانده است.

در بیانیه ای هفته گذشته، شین ماسی، رهبر اکثریت سنا گفت: “اعضای حامی زندگی سنا معتقدند که این غیرقابل قبول است.” رهبران جمهوری خواه به داده های موقت وزارت بهداشت ایالتی اشاره کرده اند که نشان دهنده افزایش تعداد سقط جنین در کارولینای جنوبی است.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که جمهوری‌خواهان در مجمع عمومی کارولینای شمالی با نادیده گرفتن حق وتوی فرماندار دموکرات، یک ممنوعیت 12 هفته‌ای سقط جنین را تصویب کردند و ویرجینیا را به آخرین ایالت منطقه با دسترسی نسبتاً آسان نزدیک‌تر کرد.

قانونگذاران برای هر ممنوعیتی که در نهایت به قانون تبدیل می شود، چالش های قانونی را پیش بینی می کنند. دادگاه عالی کارولینای جنوبی قانون مشابهی در سال 2021 را به عنوان نقض قانون اساسی ایالتی برای حفظ حریم خصوصی در یک تصمیم 3-2 در ژانویه امسال لغو کرد. اما بسیاری از جمهوری خواهان بر این باورند که آخرین نسخه پس از تغییراتی در زبان پیشنهاد و ساختار دادگاه باقی خواهد ماند.

___

جیمز پولارد یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل مخفی گزارش دهند.

جیمز پولارد، آسوشیتدپرس


























دیدگاهتان را بنویسید