جی پی مورگان چیس با مقصر دانستن جزایر ویرجین ایالات متحده برای جنایات جنسی جفری اپستین از شکایت دفاع می کند.


نیویورک (AP) – جی پی مورگان چیس روز سه شنبه از خود در برابر شکایت جزایر ویرجین ایالات متحده دفاع کرد که این جزایر ویرجین را متهم کرد که به جفری اپستین برای سوء استفاده از دختران نوجوان با استدلال در اسناد دادگاه مبنی بر اینکه این جزایر بوده است، نه بانک، که سرمایه گذار را قادر به سوء استفاده از دختران نوجوان کرده است. جنایات خود را انجام دهد.

وکلای این بانک در پرونده دادگاه فدرال منهتن گفتند که دولت جزایر ویرجین شریک جرم بوده و به مقامات عالی رتبه اجازه داده است که توسط اپستین خریداری شوند و فعالانه با او کار کنند و در عین حال “از مزایای ثروت او بهره ببرند.”

او به آنها پول، نصیحت، نفوذ و لطف کرد. آنها نوشتند که در ازای آن، او را سپر کردند و حتی به او پاداش دادند.

آنها گفتند که نگران‌کننده‌ترین چیز این بود که مقامات جزایر «از اپشتین محافظت کردند و شرایط عالی را برای ادامه رفتار مجرمانه اپستین فراهم کردند که شناسایی نشده باشد».

این وکلا افزودند: «به مدت دو دهه، و برای مدت طولانی پس از خروج JPMC از اپستین به عنوان مشتری، نهادی که مستقیماً در حفاظت از امنیت عمومی شکست خورد و فعالانه‌ترین فعالیت جنایی اپستین را تسهیل کرد و از آن سود برد، شاکی در این پرونده بود – USVI. خود دولت.»

جزایر ویرجین، جایی که اپستین در آن ملکی داشت، سال گذشته از JPMorgan شکایت کرد و گفت که تحقیقات آن نشان می‌دهد که غول خدمات مالی به استخدام‌کنندگان اپستین امکان پرداخت به قربانیان را می‌دهد و «برای عملیات و پنهان کردن شرکت قاچاق اپشتاین ضروری است».

وکلای بانک در تشکیل پرونده خود در روز سه شنبه گفتند که مقامات جزایر ویرجین وقتی اپستین با دختران و زنان جوان از فرودگاه های آن عبور می کرد و سخاوتمندانه به کمپین های سیاسی کمک مالی می کرد، نگاه دیگری داشتند. وکلای دادگستری گفتند که مقامات با شرایطی که او به عنوان مجرم جنسی ثبت نام کند، ملایم بودند و بازرسی هایی از محل سکونت خود انجام می دادند که “در بهترین حالت گذرا” بود.

وکلا گفتند: «در مجموع، در ازای پول نقد و هدایای اپستین، USVI زندگی را برای او آسان کرد. «دولت هر گونه باری را که از وضعیت مجرم جنسی او وارد می کرد کم کرد. و مطمئن شد که هیچ کس سوالات زیادی در مورد حمل و نقل و نگهداری دختران جوان در جزیره اش نپرسد.

بخش هایی از پرونده به شدت ویرایش شده بود. این دادگاه از قاضی جد راکف خواست تا تلاش‌های جزایر برای جلوگیری از استفاده بانک از دفاعیات در دادگاه که نقش جزایر در معاملات اپشتین را افشا می‌کند، رد کند.

وکلای دادگستری نوشتند که “خسارت های ادعا شده باید در مقابل منافع قابل توجهی که USVI از تسهیل جنایات اپستین به دست آورد، متعادل شود.”

وکلای جزایر ویرجین ایالات متحده به پیام‌های ایمیلی که خواستار اظهار نظر بودند، پاسخ ندادند.

اپستین 66 ساله بود که در آگوست 2019 در یک زندان فدرال منهتن که در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق جنسی بود، جان خود را گرفت. او به اتهام آزار جنسی ده ها دختر، برخی از آنها 14 ساله، بی گناه اعتراف کرده بود.

لری نیومایستر، آسوشیتدپرس


دیدگاهتان را بنویسید