همکلاسی های سابق مرد مسلح سیف وی را به یاد می آورند که عصبانی بود، دوست داشت دعوا کند


پورتلند، اورگان (AP) – جوان 20 ساله ای که در یک سوپرمارکت بند، اورگان تیراندازی کرد و دو نفر را قبل از اینکه اسلحه را به سمت خود بچرخاند، کشت، فردی تنها بود که علاقه زیادی به هنرهای رزمی ترکیبی داشت و به این شهرت داشت. در دعوا در دبیرستانی که در سال 2020 فارغ التحصیل شد.

ایزاک توماس، همکلاسی سابقش به آسوشیتدپرس گفت که تیرانداز که روز دوشنبه توسط پلیس به عنوان اتان بلر میلر از Bend شناسایی شد، “سعی کرد به معنای واقعی کلمه با همه در دبیرستان Mountain View مبارزه کند”. توماس گفت مرد مسلح یک بار پس از دعوا در مدرسه آنها را تهدید به شلیک کرد.

پلیس روز دوشنبه تایید کرد که در حال بررسی “نوشته های تیرانداز” است، اما از اظهار نظر بیشتر در مورد پست های چند پلت فرم آنلاین که به نظر می رسد توسط او در ماه های اخیر نوشته شده است، خودداری کرد.

در پست‌هایی در چندین سایت، شخصی که به نظر می‌رسد فرد مسلح است، می‌گوید که برای بهبودی از انزوا و تنهایی ناشی از بیماری همه‌گیر تلاش کرده است، از خود نفرت دارد و نشان می‌دهد که قصد داشت هفته آینده به دانشگاه خود حمله کند، اما نتوانست تا آن زمان صبر کند. زیرا “خشم غیر قابل کنترل شده است.”

مایک کرانتز، رئیس پلیس، گفت که مقامات به دنبال حکم بازرسی برای دستگاه‌های دیجیتالی یافت شده در آپارتمان مرد مسلح بودند و چندین روز طول می‌کشد تا این مواد بررسی شوند و تصویر واضح‌تری ایجاد شود.

ما این اطلاعات را داریم. بسیاری از مردم اطلاعات تکمیلی درباره آنچه در رسانه‌های اجتماعی یا سایر رسانه‌ها پست شده است را برای ما ارسال کردند و بازرسان ما آن اطلاعات را بررسی می‌کنند و آن ارتباطات را -اگر واقعاً مرتبط باشد- برقرار می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که ما اطلاعات دقیقی داریم.” .

مقامات گفتند که پلیس هیچ مدرکی دال بر تماس قبلی با مرد مسلح ندارد و او هیچ سابقه کیفری در منطقه نداشته است.

مقامات فدرال همچنین در تلاش بودند تا مشخص کنند مرد مسلح اسلحه و تفنگ ساچمه‌ای به سبک AR-15 را که به فروشگاه آورده بود، از کجا آورده است، آیا این اسلحه‌ها به صورت قانونی تهیه شده‌اند و چرا او سوپرمارکت را برای حمله مرگبار خود انتخاب کرده است. شیلا میلر، سخنگوی پلیس بند، که با فرد تیرانداز ارتباطی ندارد، گفت که آنها سه کوکتل مولوتف به همراه یک تفنگ ساچمه ای اره شده و مهمات بیشتری در آپارتمان او پیدا کردند.

توماس، همکلاسی سابق، گفت که تیرانداز در Safeway کار می کرد و توماس دو سال پیش در آنجا با او برخورد کرد.

پلیس یکی از کارمندان Safeway و کهنه سرباز 20 ساله ارتش ایالات متحده را که در تیراندازی کشته شد، با احتمال پیش‌بینی نتیجه بدتر نسبت داد و اقدامات دونالد ری سورت جونیور 66 ساله را قهرمانانه خواند.

“آقای. سورت با تیرانداز درگیر شد، سعی کرد او را خلع سلاح کند و ممکن است از مرگ بیشتر جلوگیری کند. سخنگوی پلیس گفت: آقای سورت قهرمانانه این رویداد وحشتناک را تغییر داد.

به گفته پلیس، مشتری گلن ادوارد بنت، 84 ساله، از Bend نیز عصر یکشنبه کشته شد.

مرد مسلح در یک مجتمع آپارتمانی در پشت مرکز خرید فروم زندگی می کرد. شاهدان گفتند که او عصر یکشنبه به محض خروج از مجتمع شروع به تیراندازی کرد و با ورود به پارکینگ مجتمع تجاری به تیراندازی ادامه داد و سپس به داخل Safeway رفت.

به گفته پلیس، بنت در ورودی فروشگاه کشته شد، و تیرانداز سپس از طریق راهروها حرکت کرد و از تفنگ تهاجمی شلیک کرد تا اینکه سورت با او روبرو شد. میلر گفت که کل حادثه – از اولین تماس‌های 911 تا مأموران کشف مرده مظنون در فروشگاه – در چهار دقیقه رخ داد.

پلیس از جلو و عقب وارد سوپرمارکت شد در حالی که تیراندازی همچنان ادامه داشت.

دبورا ژان سورت، همسر سابق کارمند Safeway که در این حمله کشته شد، در یک مصاحبه تلفنی به AP گفت که Surrett به مدت 20 سال به عنوان مهندس رزمی در ارتش خدمت کرده است. او در مناطق جنگی فعال اعزام نشده بود، اما در طول 20 سال ازدواج آنها از 1975 تا 1995، آنها سه بار در آلمان مستقر شدند و در پایگاه های نظامی در سراسر ایالات متحده زندگی کردند.

شهردار Bend Pro Tem Anthony Broadman گفت که آمریکایی‌ها باید از بدبینی ناشی از تلقی این حملات به نظم و صلح به عنوان چیزهایی عادی و اجتناب‌ناپذیر محافظت کنند. من آن را نمی پذیرم.»

وی افزود: «ما می دانیم که در برابر آن نوع هرج و مرج که دیشب شاهد بودیم، اولین واکنش دهندگان شجاع، شهروندان شجاع، افرادی که مایل به دفاع از همسایگان خود بودند، داشتیم.

تیرانداز در سال 2020 از دبیرستان Mountain View در Bend فارغ التحصیل شد و توماس از او به عنوان فردی بسیار جنگجو یاد کرد که دوستان کمی داشت.

توماس گفت که او به عنوان دانشجوی سال اول به دلیل درگیری با مرد مسلح به مدت یک هفته تعلیق شد. توماس به آسوشیتدپرس گفت که مرد مسلح از آن دعوا کینه توزی داشت و یک بار او را تهدید به شلیک کرد.

توماس گفت: «در یک لحظه او گفت که قصد دارد به من شلیک کند و من می‌گفتم «به خودت غلبه کن» زیرا فکر نمی‌کردم او اسلحه داشته باشد، اما حدس می‌زنم اشتباه می‌کردم.

توماس به یاد می آورد که در سال 2020 در پارکینگ Safeway، جایی که مرد مسلح در حال جمع آوری گاری ها به عنوان بخشی از کار خود بود، با تیرانداز برخورد کرد. توماس گفت، او او را شناخت و دوباره تهدیدش کرد، اگرچه چندین سال گذشته بود.

او درباره تیراندازی گفت: «وقتی در مورد آن شنیدم، دیوانه کننده بود. اما منطقی است که او Safeway را انتخاب کرد، زیرا او در آنجا کار می‌کرد و چیدمان را می‌دانست.

Bend شهری با 97000 نفر جمعیت است که تقریباً 160 مایل (257 کیلومتر) جنوب شرقی پورتلند، اورگان است.

____

خبرنگاران آسوشیتدپرس، کلر راش در پورتلند؛ فریدا فریسارو در فورت لادردیل، فلوریدا؛ و جنیفر فارار محقق AP در نیویورک در این گزارش مشارکت داشتند.

___

Gillian Flaccus را در توییتر دنبال کنید http://www.twitter.com/gflaccus

جیلیان فلاکوس، آسوشیتدپرس













دیدگاهتان را بنویسید