بی خانمان ها در نیومکزیکو با افزایش هزینه های مسکن افزایش می یابد


SANTA FE، NM (AP) – بر اساس آژانس قانونگذاری متمرکز بر بودجه و پاسخگویی، آماری از جمعیت بی خانمان در نیومکزیکو نشان می دهد که تعداد افرادی که بدون مسکن دائمی یا بدون سرپناه زندگی می کنند، ناگهان افزایش یافته است.

طبق گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، یک شمارش نقطه ای که توسط وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده در یک شب زمستانی در ژانویه انجام شد، حدود 3850 بی خانمان را شناسایی کرد که 48 درصد بیشتر از یک سال قبل است.

این شمارش تعداد زیادی از افراد بدون پناه را منعکس می‌کند – بیشتر در آلبوکرکی، جایی که مقامات با اردوگاه‌هایی در پیاده‌روها و پارک‌های کنار رودخانه دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته آژانس تحقیقاتی غیرحزبی، این تغییر کاهش تدریجی و یک دهه ای بی خانمانی در نیومکزیکو را که بالاترین نرخ فقر را در غرب ایالات متحده دارد، متوقف می کند.

«نرخ فقر زیاد است، مشارکت نیروی کار کم است. کاتلین گیگی، یک ارزیاب برنامه، به یک هیئت قانونی در کنگره ایالتی گفت: میزان سوء مصرف مواد بالاست. “اینها همه چیزهایی هستند که مشکلات را تشدید می کنند.”

حدود نیمی از تخت های پناهگاه موجود در زمان بررسی مورد استفاده قرار می گرفتند، اما برخی از پناهگاه ها پر و دسترسی به برخی دیگر برای مردم سخت بود.

این مطالعه کاهش مسکن مقرون به صرفه را نشان داد زیرا اجاره بها از رشد درآمد شخصی بسیار پیشی گرفت. متوسط ​​اجاره بها در سراسر ایالت از سال 2017 حدود 70 درصد افزایش یافته است، در مقابل افزایش 15 درصدی درآمد.

قانونگذاران و فرماندار دموکرات میشل لوژان گریشام به دنبال بهترین راه ها برای صرف 84 میلیون دلار بودجه جدید دولتی برای کاهش بی خانمانی و تقویت مسکن ارزان قیمت هستند. فرماندار یک طرح سرمایه گذاری را روز سه شنبه ارائه کرد که ممکن است به رفع کمبود مسکن کمک کند.

تجزیه و تحلیل قانونگذار از بی خانمانی و مسکن نشان داد که مردم نیومکزیکو برای دوره های نسبتاً کوتاهی در سرپناه ها و مسکن های انتقالی می مانند که تقریباً نصف میانگین ملی است.

اما بزرگ‌ترین شهر نیومکزیکو، آلبوکرک، وقتی نوبت به انتقال موفقیت‌آمیز مردم به مسکن دائمی رسید، دچار تزلزل شد. حدود 20 درصد از مردم در پناهگاه‌ها یا مسکن‌های موقت شهر هر ساله با موفقیت به سمت مسکن دائمی جهش می‌کنند که بسیار پایین‌تر از میانگین ملی و نرخ انتقال 40 درصد برای فونیکس است.

مبارزه شدید با بی خانمانی در بحبوحه افزایش قیمت املاک و مستغلات روز دوشنبه در یک پناهگاه اضطراری برای مردان در نزدیکی مرکز شهر سانتافه، درست روبه‌روی منطقه پر رونق ریلیارد شهر شامل گالری‌های هنری، رستوران‌ها، بارها و یک سینمای بوتیک به نمایش گذاشته شد.

اسکات اسنایدر، 67 ساله ای که به دلیل تصادف در دوران کودکی از دستانش استفاده محدودی داشت، در ماه ژانویه پس از خرابی کامیونش و دیگر نمی توانست در آن بخوابد، به تاسیساتی که توسط پناهگاه های سنت الیزابت اداره می شد نقل مکان کرد. او گفت که وقتی در دهه 1980 به سانتافه نقل مکان کرد، آپارتمان های اجاره ای ارزان و اتاق های یدکی فراوان بود.

اسنایدر گفت: “اجاره های مقرون به صرفه تقریباً وجود ندارند، همه آنها خشک شده اند.”

ادوارد آرچولتا، مدیر اجرایی سنت الیزابت، بر دو پناهگاه در سانتافه به همراه مجتمع‌های آپارتمانی یارانه‌ای دولتی نظارت می‌کند که از افراد بی‌خانمان مزمن، بزرگسالان معلول و خانواده‌های کم‌درآمد با انواع خدمات پشتیبانی حمایت می‌کنند. او گفت که ظرفیت ها به طور مداوم تکمیل می شود.

آرچولتا می‌گوید از دیدن افراد حرفه‌ای با درآمد متوسط ​​اما جایی برای تماس با خانه انبوه برای درخواست فضا در مجتمع مسکونی 120 واحدی این سازمان که در سال 2021 افتتاح شد، شگفت‌زده شده است.

او گفت: «این سیل مردم بود و بیشتر آنها هرگز حدس نمی زدید که بی خانمان هستند.

در جلسه سه شنبه، تحلیلگران مسکن هشدار دادند که تعهدات مربوط به اجاره یارانه ای در صدها واحد ممکن است بدون مداخله در دهه آینده منقضی شود. با این حال، مرجع تامین مالی ایالت برای مسکن مقرون به صرفه از یک خط لوله قوی از واحدهای چند خانواری برای خانواده های کم درآمد و متوسط ​​حمایت می کند.

ایسیدورو هرناندز، مدیر عامل اداره مالی وام مسکن نیومکزیکو، گفت که بیش از 50 پروژه چند خانواده با 4300 واحد در سراسر ایالت در دست توسعه یا ساخت هستند.

این مطالعه نشان داد که بومیان آمریکا در جمعیت بی خانمان نیومکزیکو بیش از حد حضور داشتند – 17 درصد از جمعیت بی خانمان و تنها 11 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند. این اغلب به خانه های شلوغ ترجمه می شود.

ما بی خانمان ها را نمی بینیم زیرا اجازه نمی دهیم مردم بی خانمان باشند. ما آنها را قبول خواهیم کرد.

مورگان لی، آسوشیتدپرس


دیدگاهتان را بنویسید