مونتانا برای اولین بار افرادی را که لباس های کششی می پوشند از خواندن برای کودکان در مدارس و کتابخانه ها منع کرد


هلنا، مونت. (AP) – مونتانا اولین ایالتی است که به طور خاص افراد لباس پوشیده را از خواندن کتاب برای کودکان در مدارس دولتی و کتابخانه ها منع می کند، بخشی از مجموعه ای از قوانین با هدف حقوق جامعه LGBTQ+ در مونتانا و سایر ایالت ها.

به نظر می رسد لایحه هایی در فلوریدا و تنسی نیز تلاش می کنند تا رویدادهای خواندن درگ را ممنوع کنند، اما هر دو نیاز دارند که اجراها ماهیت جنسی داشته باشند، که می تواند قابل تفسیر باشد. هر دو لایحه با چالش های قانونی نیز مواجه هستند.

قانون مونتانا منحصر به فرد است زیرا – در حالی که چنین رویدادی را به عنوان رویدادی تعریف می کند که توسط یک درگ کینگ یا درگ کوئین برگزار می شود که برای کودکان خردسال کتاب های کودکان می خواند – نیازی به ممنوعیت عنصر جنسی ندارد.

ساشا بوچرت، وکیل لامبدا لگال، یک سازمان ملی که به دنبال حمایت از حقوق مدنی جامعه LGBTQ+ و کسانی که مبتلا به اچ آی وی و ایدز هستند، گفت که این قانون مونتانا را به اولین قانونی تبدیل می کند که به طور خاص رویدادهای خواندن درگ را ممنوع می کند.

بوچرت روز سه شنبه گفت: «این فقط از نظر قانون اساسی در همه سطوح مشکوک است.

این لایحه که توسط بیش از نیمی از مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان حمایت می شد، بلافاصله پس از امضای فرماندار جمهوری خواه گرگ جیانفورته در روز دوشنبه، اجرایی شد.

کیتلین پرایس، سخنگوی کیتلین پرایس، در بیانیه‌ای گفت: جیانفورته این لایحه را امضا کرد زیرا معتقد است که قرار گرفتن در معرض محتوای جنسی برای بچه‌های کوچک، به‌ویژه پیش‌دبستانی‌ها و بچه‌های دبستانی، بسیار نامناسب است.

این لایحه در ابتدا به دنبال ممنوعیت حضور خردسالان در اجراهای درگ بود، که به عنوان نمایش هایی که تمایل به “برانگیختن افکار شهوانی” داشتند، تعریف شد. این قانون بعداً اصلاح شد تا افراد زیر سن قانونی را از حضور در نمایش های جنسی یا زننده در اموال عمومی منع کند.

حامی این لایحه، نماینده جمهوری خواه، براکستون میچل، گفت که او از این لایحه حمایت کرده است “زیرا نمایش های درگ در سال های اخیر به طور خاص کودکان را هدف قرار داده اند” و از ویدئوهای آنلاینی صحبت کرد که کودکان را در نمایش های درگ نشان می دهد.

میچل در ماه آوریل گفت: «به نظر من، چیزی به نام درگ شوی خانوادگی وجود ندارد.

اجراکنندگان درگ که با این قانون مخالف بودند گفتند که اجرای درگ جداگانه برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان دارند.

مشخص نیست که چند بار چنین رویدادهای خواندنی در مدارس دولتی یا کتابخانه های مونتانا برگزار شده است. رویدادهای خواندن درگ در سال 2022 در ZooMontana در Billings و در یک کتابفروشی در مرکز شهر Helena برگزار شد. هر دو رویداد اعتراضاتی را برانگیخت، اما هیچکدام طبق قانون جدید ممنوع نمی‌شوند. رویداد دیگری که آخر هفته گذشته در کتابفروشی بوزمن برگزار شد نیز معترضان را به خود جلب کرد.

یک مجری درگ مونتانا با The Mister Sisters در Great Falls، که نام هنری او جولی یارد است، به سازماندهی رویدادهای درگ خوانی کمک می کند و می گوید که هرگز از او خواسته نشده است که یکی از آنها را در هیچ مدرسه ای هماهنگ کند – عمومی یا غیره. بین 6 تا 10 رویداد در سراسر ایالت در ماه های آینده برنامه ریزی شده است.

یارد گفت: «معمولاً درخواست‌ها برای ساعات درگ استوری در تابستان زیاد اتفاق می‌افتد. آنها معمولاً با جشن‌های پراید همزمان می‌شوند.»

برنامه ریزی چنین رویدادهایی در فضای سیاسی کنونی همچنین مستلزم تدوین یک طرح ایمنی و همکاری با مجریان قانون محلی در صورت حضور معترضان است.

رویدادهای درگ خوانی علیرغم اعتراضات ادامه خواهند داشت، که یارد می گوید به اثبات نیاز آنها کمک می کند.

برای ما، دوباره دوبرابر شدن و اطمینان از اینکه ما پیامی را برای هر کسی، به ویژه بچه‌هایی که آسیب‌پذیر هستند، می‌فرستیم، این است که جایی برای آنها وجود دارد، جامعه‌ای برای آنها وجود دارد، و مردمی وجود دارند. کسانی که علاقه مند هستند مطمئن شوند که پذیرفته شده اند و احساس امنیت می کنند.”

لایحه تنسی برای محدود کردن اجراهای درگ در فضاهای عمومی یا در حضور کودکان در ماه مارس توسط یک قاضی فدرال که با گروهی که شکایتی را ارائه کرده بودند، به طور موقت مسدود شد. توماس پارکر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، گفت که ایالت نتوانست استدلال قانع کننده ای در مورد اینکه چرا تنسی به این قانون نیاز دارد ارائه دهد و موافقت کرد که احتمالاً مبهم و بیش از حد گسترده است.

یک رستوران درگ شو علیه ممنوعیت فلوریدا اعتراض کرده است و می گوید که این قانون رستوران را از حقوق آزادی بیان خود در اصلاحیه اول محروم می کند. این رستوران یکشنبه‌ها نمایش‌های درگ «پسند خانواده» برگزار می‌کرد، اما قانون آنها را ملزم می‌کرد کودکان را از نمایش‌ها منع کنند. فرماندار ران دیسانتیس همچنین این هفته لایحه هایی را برای ممنوعیت مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت برای افراد زیر سن قانونی و محدود کردن بحث ضمایر شخصی در مدرسه امضا کرد.

جیانفورت امسال لایحه‌ای را برای ممنوعیت مراقبت‌های تاییدکننده جنسیت از خردسالان تراجنسیتی در مونتانا در طول یک جلسه قانونگذاری امضا کرد که در آن، قانونگذار تراجنسیتی، نماینده دموکرات، زوئی زفیر، پس از اعتراض علیه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که او را به دلیل مخالفتش با این قانون ساکت کرده بودند، از صحن مجلس اخراج شد. صورت حساب مراقبت

هفته گذشته، او لایحه‌ای را امضا کرد تا کلمه «سکس» را در قوانین ایالتی به معنای مرد یا زن تعریف کند. کانزاس و تنسی قوانین مشابهی دارند که قرار است از اول ژوئیه اجرایی شود که متحدان LGBTQ+ استدلال می کنند که به رسمیت شناختن قانونی افراد غیر دودویی و ترنسجندر را رد می کنند و از تغییر جنسیت در گواهی تولد و گواهینامه رانندگی خود جلوگیری می کنند. قانون مونتانا از اول اکتبر اجرایی خواهد شد.

امی بث هانسون، آسوشیتدپرس



دیدگاهتان را بنویسید