کاپیتول تگزاس از تحقیقات دادستان کل به لرزه درآمد، رئیس مجلس نمایندگان در حین کار مست بود


آستین، تگزاس (AP) – قانونگذاران تگزاس روز سه‌شنبه تحقیقات چند ماهه فساد در مورد کن پکستون، دادستان کل جمهوری‌خواه را فاش کردند و مدت کوتاهی پس از آن که پکستون رئیس مجلس نمایندگان را متهم به مست بودن در محل کار کرد، این تحقیقات را علنی کرد.

ساعاتی پس از ادعای پکستون، داد فیلان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد که کمیته تحقیقات عمومی مجلس در حال بررسی “اقدامات غیرقانونی ادعایی” توسط پکستون است، کسی که پیش از این به دلیل اتهامات فساد توسط کارکنان سابق تحت تحقیقات FBI است. فیلان ادعای پکستون را به عنوان یک تلاش ناامیدانه “برای حفظ چهره” رد کرد.

هر دوی آنها ساختمان کنگره تگزاس را در نزدیکی پایان دیوانه وار یک جلسه قانونگذاری که دوباره اختلافات خام بین جمهوری خواهانی را که هر سطح از قدرت را در دولت ایالتی کنترل می کنند، آشکار کرد.

موضوعی که در روزهای پایانی جلسه برای پکستون وجود دارد این است که آیا قانونگذاران استفاده از 3.3 میلیون دلار دلار مالیات دهندگان را برای حل و فصل دعوای مطرح شده توسط شاکیان دادستان کل تایید خواهند کرد یا خیر. پکستون که به طور جداگانه به اتهامات کلاهبرداری اوراق بهادار از سال 2015 نیز متهم است، تخلف را رد کرده است.

فیلان قبلاً در مورد استفاده از دلارهای دولتی برای اجازه دادن به Paxton برای حل و فصل دعوی ابراز نگرانی کرده بود. روز سه‌شنبه، پس از آنکه پکستون فیلان را به مستی در زمان ریاست مجلس تگزاس متهم کرد و از او خواست استعفا دهد، فیلان فاش کرد که کمیته تحقیقات عمومی مجلس نمایندگان در حال بررسی حل‌وفصل و اتهام رشوه‌دهی و سوء استفاده از سمت معاونان ارشد سابق پکستون بوده است. .

“آقای. فیلان در بیانیه ای گفت: بیانیه امروز پکستون چیزی بیشتر از آخرین تلاش برای حفظ چهره است.

این کمیته قرار بود روز چهارشنبه تشکیل جلسه دهد. دامنه کامل تحقیقات آن مشخص نیست، اما اعضا نامه‌ای به پکستون فرستادند و به دفتر او دستور دادند که اسناد و ارتباطات پیرامون شهرک را حفظ کند.

از ماه آوریل، کمیته حداقل 12 احضاریه برای شهادت و اطلاعات به افراد و نهادها به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد دفتر پکستون صادر کرده است، طبق صورتجلسه ای که ذکر شده است که طرفین برای “جلوگیری از انتقام و تلافی” ناشناس مانده اند.

به گفته یک فرد آشنا که خواست نامش فاش نشود، در این ماه، یک وکیل کمیته شروع به پرسیدن سوالات مردم در مورد ادعاهای مطرح شده در دادخواست افشاگر توسط چهار تن از کارکنان سابق پکستون کرد. عمومی.

گروهی که شکایت کرد یکی از هشت نفر از کارکنان پکستون بود که در سال 2020 او را به اتهام نقض قانون برای کمک به یکی از همکاران کمپین خود به FBI گزارش کردند. اهدا کننده، توسعه دهنده املاک آستین، نیت پل، زنی را استخدام کرد که پکستون اذعان داشت که با او رابطه خارج از ازدواج داشته است. در فوریه، تحقیقات جنایی فدرال در مورد پکستون توسط بخش صداقت عمومی وزارت دادگستری ایالات متحده مستقر در واشنگتن انجام شد.

هر یک از متهمان پکستون بعداً استعفا دادند یا اخراج شدند. در سال‌های پس از آن، آژانس او ​​به دلیل بی نظمی در پشت صحنه، با وکلای باتجربه که به دلیل اعمالی که می‌گویند هدفشان کج‌کردن به کارهای حقوقی، پاداش دادن به وفاداران و سرکوب مخالفان است، استعفا داده است. اما تا پیش از این، قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه تمایل چندانی به بررسی یکی از اعضای حزبشان نداشتند که جریان ثابتی از چالش‌های حقوقی محدود را برای دولت بایدن دموکرات حفظ کرده است.

گرد و غبار روز سه شنبه بین دو جمهوری خواه ارشد تگزاس در حالی رخ داد که مجلس نمایندگان در میانه روز ماراتن تلاش برای تصویب لوایح قبل از ضرب الاجل نیمه شب کلیدی بود. جلسه قانونگذاری در روز یادبود به پایان می رسد.

پکستون، یک قانونگذار سابق ایالتی، در توییتی نوشت که فیلان “در حالت مسمومیت ظاهری ناتوان کننده” ریاست مجلس تگزاس را بر عهده داشته است. او به شواهد خاصی اشاره نکرد، اما این توییت چند روز پس از آن منتشر شد که منتقدان محافظه‌کار فیلان ویدئویی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند که به نظر می‌رسید سخنران را در حالی که جمعه شب بر مجلس تگزاس ریاست می‌کرد، سخنان خود را ابهام می‌کرد.

بیانیه فیلان به این ویدئو و یا اتهامات مستی اشاره نکرد. هیچ یک از اعضای مجلس خواهان کناره گیری فیلان از قدرت نشده اند.

در اوایل این ماه، همان کمیته تحقیقاتی قانونگذاری اخراج نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس برایان اسلاتون را به دلیل رفتار جنسی نامناسب با یک کارآموز 19 ساله توصیه کرد. اسلاتون قبل از رای گیری برنامه ریزی شده برای اخراج او استعفا داد.

___

بلیبرگ از دالاس گزارش داد. آکاسیا کورونادو، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

جیم ورتونو و جیک بلیبرگ، آسوشیتدپرس





دیدگاهتان را بنویسید